זה הוא דבר ידוע שמשרד אדריכלים אינו כמו כל משרד רגיל וצריך להיות מאובזר בציוד וריהוט ספציפי, כדי לענות על הצרכים של האדריכלים העובדים במשרד. אז בין אם אתם מקימים משרד אדריכלים חדש בעבורכם או משרד עבור לקוח שהוא אדריכל, הנה כמה דברים שחשוב לדעת בנוגע לאבזור וריהוט המשרד.
בחירת סגנון הריהוט
קחו בחשבון שברגע שאתם מתכננים משרד אדריכלים, אין אפשרות לרהט אותו בריהוט שגרתי ובסיסי. העיצוב צריך לשקף את העסק ולכן מאוד חשוב שכשלקוח יכנס למשרד האדריכלים הזה, הוא יקבל רושם של משרד שמעוצב בצורה מרשימה, שתגרום לו לרצות להישאר. הריהוט והעיצוב שתצטרכו לבחור חייב להיות משהו יוצא דופן. לדוגמא שולחנות המתנה לא שגרתיים, כסאות המתנה בצורות מרשימות, דקורציה באמצעות כלים אדריכליים ועוד. בעיצוב משרד כזה תהיו חייבים לחשוב מחוץ לקופסא וכל רהיט וציוד שתכניסו למשרד צריך להיראות מיוחד ומרשים.
בחירת שולחנות עבודה
כמו שנאמר, כשמדובר בבחירת הריהוט למשרד אדריכלים, אתם חייבים לבחור בריהוט שעונה על הצרכים של האדריכלים במשרד. במקרה של שולחנות עבודה, הם חייבים לענות על הצורך של השרטוט הידני, הפריסה של תוכניות אדריכליות גדולות, והאפשרות לעבוד בעמידה. בדיוק בשביל זה חשוב לרכוש שולחנות עבודה מתכווננים, שיאפשרו עבודה נוחה ומיטיבה לאדריכלים. שימו לב שהשולחנות צריכים להיות מתכווננים לא רק בגובה, אלה גם בזווית כדי שיוכלו לשרטט בנוחות. בנוסף הגודל של שולחנות העבודה חייב להיות רחב מספיק כדי להכיל את פריסת התוכניות האדריכליות הגדולות, שלרוב מגיעות בפורמט רחב מהרגיל.
כמובן שבנוסף לשולחנות הגדולים והמתכווננים, תצטרכו לרכוש גם שולחנות עבודה לעמדות המחשב שיאפשרו עבודה נוחה במשך שעות ארוכות. בנוסף אם יש צורך ודרישה לכך, תרכשו גם שולחן גדול ורחב לחדר הישיבות, כדי שגם שם יוכלו לפרוס את התוכניות האדריכליות הרחבות ולדון בהם ביחד.
בחירת כסאות עבודה מתאימים
בדיוק כמו בבחירת שולחנות העבודה, כך גם הבחירה של כסאות משרדיים צריכה להיות נכונה. כמובן שתצטרכו גם כיסאות משרדיים רגילים לשולחנות המחשב, אך קחו בחשבון שתצטרכו גם לרכוש כיסאות מתכווננים בגובה לשולחנות העבודה האדריכליים. הכיסאות הללו לרוב הם כיסאות בר מסתובבים ללא משענת, כדי לאפשר עבודה חופשית. אך כמובן שתמיד מומלץ להתייעץ עם הלקוח שלכם ולראות מה האדריכלים במשרד, אלה שבפועל ישתמשו בכיסאות הללו, מעדיפים.
לגבי שולחנות המחשב חשוב לבחור בכיסאות נוחים במיוחד, ואף אורטופדיים, מהסיבה שהאדריכל מבלה המון שעות ביום אל מול המחשב, בעבודה ארוכה במיוחד, והישיבה הממושכת יכולה לגרום לנזק רציני בגב, אם לא שומרים עליו באמצעות ישיבה על כיסא איכותי.
מדפסות מיוחדות
המדפסות הביתיות שאנחנו מכירים מדפיסות בפורמט של 4A, זהו דבר ידוע שאדריכלים מדפיסים את התוכניות שלהם בפורמטים הרבה יותר גדולים, כשאנחנו מדברים על לפחות 3A ומעלה. לשם כך לאדריכלים יש נטייה לבקר המון בבתי דפוס, שנמצאות בהם מדפסות מיוחדות שנקראות פלוטר, שמאפשרות להדפיס את התוכניות בפורמטים גדולים יותר מהסטנדרט שאנחנו מכירים. לכן אם למשרד האדריכלים יש תקציב לכך, ואם יש דרישה, כדאי לרכוש את מדפסת הפלוטר הזאת כדי שתהיה כבר במשרד.
בצורה הזאת הנסיעות לבית הדפוס יחסכו והעבודה במשרד תהיה יותר טובה ונוחה. אם יש רק מדפסת אחת כזו במשרד, תחשבו מראש על המיקום שלה במשרד, כדי שיהיה נוח מספיק לכל העובדים במשרד להגיע אליה, ואולי גם כדאי שתמקמו שולחן גדול לצידה, כדי שיהיה אפשר לפרוס את התוכנית לאחר ההדפסה בצורה נוחה ולעבור עליה.
פתרונות אחסון
כמו שבוודאי הבנתם מהמאמר הזה, אדריכלים מתעסקים עם המון ניירת וכשאנחנו אומרים ניירת אנחנו מתכוונים לגיליוניות גדולים במיוחד בפורמטים מיוחדים. בדיוק בשביל זה הם צריכים המון שטח אחסון לכל הגיליונות הללו. שטחי האחסון הללו צריכים להיות גבוהים במיוחד או רחבים במיוחד, לדוגמא ארון גבוה, או מגירות רחבות, כדי שהגיליונות יוכלו להיכנס שם מבלי להיהרס. לכן כדאי לקחת את זה בחשבון כשבוחרים פתרונות אחסון למשרד אדריכלים. בנוסף על מנת שהמשרד יראה אסתטי ולא מבולגן כדאי להכניס בתוכו מספיק מקומות אחסון, שיכילו בתוכם את כל הציוד המשרדי ואת כל העבודה השוטפת במשרד.