ניהול דף עסקי בפייסבוק הוא עסק למקצוענים. בדרך כלל מומלץ לפנות לחברה שמתמחה בכך ולקבל ממנה שירות שוטף של שיוקו ופרסום ברשת החברתית של פייסבוק. הבעיה היא שעבור עסקים קטנים רבים אין תקציב שמאפשר לשכור שירות מקצועי שכזה ולכן הם מעדיפים לעשות זאת בכוחות עצמם. עבור אלו כדאי להתנהל נכון כדי ליהנות מהצלחה בניהול הדף.
ניהול דף עסקי בצורה מקצועית כדאי לתת לטיפול של מי שזהו תחום העיסוק שלהם, אך אם אין לכם אפשרות שכזאת, כדאי שתדעו מה כדאי לעשות ואיך לנהל דף עסקי בצורה מוצלחת בכוחות עצמכם.
איך לנהל דף עסקי מצליח בפייסבוק?
ניהול דף עסקי בפייסבוק כולל כמה סעיפים חשובים:
- פתיחת דף עסקי בפייסבוק – ראשית כל הפרידו בין הפרופיל הפרטי שלכם והדף העסקי. חשוב שיהיה לכם דף עסקי שעומד בפני עצמו ובו יהיו כל הפרטים אודות העסק שלכם, השירות שתאם מציעים, פרטי יצירת קשר וכן הלאה. מי שמגיעים לדף העסקי אינם חברים או קרובי משפחה שלכם (אולי חלקם הקטן) אלא לקוחות פוטנציאליים ולכן ההפרדה חשובה.
- ניהול תוכן בדף עסקי – הדף העסקי שלכם חייב להיות פעיל ומומלץ להעלות אליו לפחות 2-3 פוסטים בשבוע, אם הדבר אפשרי. הפוסטים חייבים להיות סביב העסק שלכם, כלומר: טיפים שימושיים, חדשות מהתחום, המלצות של לקוחות, קורסים או השתלמויות שעברתם, פרסום של השירות שאתם מציעים. יש להעלות תמיד טקסט עם תמונה או וידאו ולא בפני עצמו. היום כולם רוצים תוכן ויזואלי ועשיר יותר ויש להקפיד על כך.
- השתתפות בקבוצות – יש לשתף פוסטים מהדף בקבוצות רלוונטיות. אם אתם עוסקים בעיצוב מטבחים אז כדאי שתפרסמו את העסק בקבוצות של מטבחים, שיפוצים, עיצוב פנים וכן הלאה. כמו כן כדאי להיות מעורבים בקבוצות מקומיות איכותיות של הורים ב… אימהות ב.. וכן הלאה. המלצה קטנה – פחות לפרסם חומר פרסומי נטו ולנסות לשתף טיפים או המלצות שלכם מתחום העיסוק כדי לקבל התייחסות גדולה יותר של המבקרים בקבוצות האלו.
- פרסום ממומן בפייסבוק – אי אפשר בלי להשקיע גם בפרסום ממומן. פרסום בתשלום זאת הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל יעד מפולח ורלוונטי עבורכם. יש היום כלים מתקדמים מאוד לניהול קמפיין שיווק בפייסבוק ומומלץ לעשות בהם שימוש. אם נשתמש בדוגמא של עיצוב מטבחים אז תוכלו לפלח קהל יעד רלוונטי עבורכם, לדוגמא: גברים ונשים, גילאי 30-50, מתעניינים במטבחים, אזור השרון (אם העסק שלכם שם לצורך העניין). הפילוח יאפשר לכם שלא להשקיע כספים מיותרים בפרסום, כה שילך על חשיפה לקהל שאיננו רלוונטי (בן 20 מחיפה וכדומה…).
- ניתוח ובקרה – חשוב לעשות שימוש בכלים של פייסבוק שמספקים נתונים סטטיסטיים על הפעילות בדף בכלל ועל מסעות הפרסום בפרט. בדרך זו תוכלו ללמוד איך לשפר את ההגעה לקהל היעד, איזה פוסטים עובדים לכם יותר ומה הפרסום הכי משתלם שלכם.
בשורה התחתונה אנו נשוב ונמליץ על מתן הטיפול בניהול דף עסקי בפייסבוק לחברה שמתמחה בכך, אך אם אתם רוצים לעשות זאת בעצמכם, הקפידו על כל הסעיפים שציינו זה עתה.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי אשר מעניקה לעסקים, חברות וארגונים פתרונות שיווקיים מקיפים, הוליסטים וממוקדי מטרה.